R.I.P. DOOS

‘De dag die je wist dat zou komen is eindelijk hier.’

Na vier maanden met een belachelijke fluorescerende sticker op je bolle buik gestaan te hebben met de onvermijdelijke boodschap: MAG WEG!

Je werd te zwaar bevonden om zomaar even van je hoge troon te grijpen, dus er kwam nogal wat materieel aan te pas om je met de grootst mogelijke zorg een toontje lager te krijgen.

Toen je koninklijke onderkant de grond begon te ontwaren, werd je toch nog bruut op de betonnen vloer gekwakt!

Je wankelde en kraakte en tijdens de crash stootte je een enorm zwarte stofwolk uit, richting het jou zo vertrouwde plafond.

Overdonderd van dit plotselinge geweld bleef je nog een poosje stof rond sputteren.

 

Ik had enorm medelijden met je. Het is nogal wat om na twaalf jaar op een vertrouwde plek te hebben gestaan, te moeten verhuizen om plaats te maken voor een jongere generatie.

Het is niet dat je geen inhoud had. Maar ik dank je beleefd.

Jouw informatie is gedateerd en je neemt teveel plaats in.

Letters van inkt op een bedje van mechanische pulp uit de twintigste eeuw hebben hun taak volbracht. Zij hebben informatie overgedragen aan de lezers van toen.

Je moet het nu maar loslaten en vertrouwen op het collectieve geheugen.

O, heb je dat gemist? Wij gebruiken geen letters meer; wij gebruiken alleen nog maar nullen en eentjes. Bits & bytes. Onze oom Google leest dan voor. Lang verhaal….

De Eindbaas en ik gaan je nu inwendig onderzoeken.

Heb je toevallig nog geheimen verstopt? Verborgen boodschappen, codes of belangrijke aantekeningen?

Bladzij na bladzij scannen we de oude kranten.

Met militaire precisie demonteren wij de nietjes.

Deze worden verzameld in het bakje voor de oud ijzerboer. 

Handgeschreven kattenbelletjes worden nauwkeurig opgespoord en verwijderd.

Zij gaan richting papierversnipperaar en zullen zich later, in verfijnde vorm, weer bij het oud papier vervoegen.

Het waren brute uren. Ik heb het zwaar gehad.

Maar gelukkig werd jij steeds lichter.

Je mocht nog even terug van de Eindbaas naar je eigen plekje.

Volgende week gaan we je verder ontleden en leeghalen.

Misschien mag ik je dan ook even vasthouden.

Hahahahha, ik lig dubbel! Zou jij ook eens moeten doen.

Je in allerlei bochten wringen ofzo.

Ik help je wel. Daarna zal ik er alles aan doen om je persoonlijk naar je laatste rustplaats te brengen, dat beloof ik!

Reactie schrijven

Commentaren: 0
1 Geldt voor leveringen naar Nederland. Klik op de volgende link voor andere landen en informatie over de berekening van de leverdatum: leverings- en betalingsvoorwaarden
2 Op grond van de kleineondernemersregeling (artikel 25 van de Wet op de omzetbelasting) heffen en vermelden wij geen omzetbelasting.