Ouwe meuk

"Mevrouw B., u heeft het vorige keer over 'meuk' gehad.

Dat zég je toch niet. Dat kán toch niet.

Wát een bargoense uitdrukking!

Ik heb uw raad evenwel opgeslagen en bedacht dat ik de strijkplank die ik van mijn schoonmoeder heb gekregen (in 1970) en wel 11 kilo weegt, best zou kunnen vervangen.

Ik heb mijn oog laten vallen op een exemplaar bij Blokker, maar moest even nadenken over de uitgave van €60.

Toen ik besloot tot aankoop bleek hij afgeprijsd voor €29.

En nog eens wat...."

Ik: "Maar een kilo of drie?"

"Ja!!!"

"En die ouwe meuk?"

"Afgevoerd!"

1 Geldt voor leveringen naar Nederland. Klik op de volgende link voor andere landen en informatie over de berekening van de leverdatum: leverings- en betalingsvoorwaarden
2 Op grond van de kleineondernemersregeling (artikel 25 van de Wet op de omzetbelasting) heffen en vermelden wij geen omzetbelasting.